November 19, 2023

 Dün ablamın bir arkadaşı son mektubunu blogspot'a yazdıktan sonra intihar etti. Ben de, diğer herkes gibi bu mesajı okuyabildim. Halka mal olmuş bir ölümdü bu ve bir süre bunun mantıklı olduğunu düşündüm, en azından çağımıza uygun gibi geldi. Mantık? Çağımıza uyması? Bana bunları söyleten neydi? Bir blogspotum olması ve bunun çağın meselesi olması bu yüzden miydi? Sonra da hangi ölümün çağa uygunluğu yine ölümün umurundadır dedim. Sanırım ölüm zamanla en ilgili şey gibi görünmesine rağmen aslında zamansızıdır. Zamanın yoku. Peki kendini öldüren için, mesela, doğru zaman var mıdır? Kendine uygun zamanı bu işin? Eğer kendini öldüreceksen gerçekten de kendini öldürdüğün o an mıdır? Geç kalmış olabilir misin? Ya da erken? Belki de sırf kararsız biri olman işe de yarıyordur. Karar vermemeni belki sırf bu sebepten besliyorsundur. 

Bir aralar hep bir yanım kendimi öldüreceğimi söylerken diğer yanım ise kendimi herhâlde öldürsem öldürsem 92 yaşında falan öldürürüm dedi. Zaman zaman ölüme yakınlaştığım oldu. Yani bilinçli olmasa da düşmelerim, kazalarım, bir şekilde yine ölmedim diyebildiğim olaylardı. Sonra, kendimi öldürmek üzerine 92'nin geç olacağını düşünüp yine enteresan bir yolda karar bile kılmıştım. Hatta ölmem için çok uğraşmam, mini basit bir makina icadından, nınısına, sonrasında da başkalarının uğraşması gerekecek; bir yöntem. Evet o bir yöntem olacaktı, var olanları sevmemiştim, kibir saf ölüm fikrimi bile zehirlemişti. Fikrin ölümle tek ilgisi artık nefes almayacağım olacaktı, gerisi şovlar silsilesi. Sonraları o fikrimden vazgeçip, evet bildiğin masaya yatırıp, yapmamaya karar verip onun yerine bari biraz daha çok sanatçı olmaya karar verdim, bari üzücüydü evet. İşte ne biliyim, resim çiz, hareket et vb. Fotoğraf zaten çoktan başlamıştı, ama yetmiyordu. Çünkü yapmak istediğim şey bir şeyi bitirmekten öte, dondurmaktan, sonlamaktan, o bitişi bir var etmeye döndürmekti, yine yine yine. Klik. Sıkıcılık halimin yaş aldıkça artışını besliyordum, ölmeyeceksem, artmalı mıydım? Klick.

Şu anda ise sırf bu sebeplerden iç sesimin farklı meseleleri var. Ne olduklarını belki lak diye söylemem, belki birazını, 92 yaşına kadar.  


i drink milk every day