November 2, 2009

i don't wanna stay at your party(aha)

..ardından onları kaçırarak,beni görmezden geldi.
...æ
ellerimin titrekliği kapıyı açmamı güçleştirmekteydi.merdivenleri çıkışımı bile hatırlamazken,şimdi-buraya ne yapmaya geldiğimi düşünmekle,beynimi yoruyordum.suyu açtım.uzun süre,gürültüden kendimi uzaklaştırmaya çalışarak,suyun sesini dinledim.yakınlaştım,uzaklaştım.suyun berraklığının var olduğunu onayladım.
suyu kapattım.
düşünmem gereken çok şey yoktu,sadece atlatmam gereken bir durum vardı,kafamı'hayır hayır'dercesine sallayıp aynada kendimi izledim.alanım dardı ve tek çıkış vardı.tuvalete girdim,ben içerideyken elini biri yıkadı ve uzun süre-sessizce-orada kaldı.kapıyı tıklatmadı.çıkmasını bekledim,az sonra onun çıkış sesini duymamla birlikte ben de iç kapıdan çıkıp aynanın önüne-bir kaç dakika önce bulunduğum yerde-durdum.suyu açtım.ama bu sefer isteyim;izlemek ya da duymak değildi.ellerimi yıkamaktı.aklıma o geldi.aşağıda o da varmıydı,yoksa nerdeydi?unutmaya çalıştım.
suyun soğukluğu önce kollarımı,sonra beynimi uyuşturdu-ellerim titriyordu.peçete koparttım.uzun süredir ordaydım.ama aşağısı birinin yokluğu farkedemeyeceğin kadar kalabalık,karanlık ve gürültülüydü-endişelenmedim,ama bir şekilde aşağı inicektim.hiç istemedim.
...ß
anahtarı kapının alt kısımlarına götürüp,kapıyı sert ve kararlıca açtı.ev bombomştu.sadece uzun bir kolidoru geçtikten sonra büyük alanın-muhtemelen salonun-ortasındaki gazeteleri gördüm.serilmiş ve yayılmış olarak,dışarıdan içeri kaçan ışık ile aydınlanıyorlardı.ben onu,diğerleri de beni takip ediyordu.yere oturdu ve bize döndü
"otursanıza"
herkesin oturuşunu izledim,teker teker.ayakta kaldım.
"benim tuvalete gitmem lazım"dedim.kimse aldırmadı.sadece o,N.;
"geldiğimiz kolidordan geri dön,sokak kapısının karşısı"dedi.
"ama ışık yok."
karanlık kolidoru,aklımdaki düşüncelerle,hızlıca geçip,gıcırtılı kapıyı açtım.cebimden telefonu çıkartıp,ışığını etrafa tuttum.burası da bomboştu.kapağı açmadan tuvalete oturdum ve ellerimi başımda gezdirdim.yapıcağım tek şey gitmem gereken yere hemen gitmekti.kalan zamanımın çoğunu sesten uzakta ve düşüncelerimle geçirmeye karar verdim.niye orası gitmem gereken yerdi?bilemedim.
suyu açtım.
suyun sesi kulaklarımda çınlandı,soğukluğu beynimde.yapılacak az şey,düşünülecek çok şey vardı.suyu kapattım ve tuvaletten çıktım.kolidor yerine evi dolaşma fikri geldi aklıma,telefonu çıkartıp ışığını yaktım ve o anda vazgeçip kolidora saptım.herkes hala aynı yerindeydi,aynı sesle konuşuyordu ve aynı ışık odanın içine doluyordu.biraz uzağa oturup,olanları izledim-olan şey ise aslında hiç bişey olmamasıydı.saat geçmeye devam ediyor ve aklımı kurcalayan şey,gitgide kayboluyordu.sigarayı bana uzattı.ordan biri;
"hadi kalkıyoruz"
ayağa kalkan ilk bendim.
..æ
bi anda içeri biri daldı,ne yapıcağımı bilemeyip,gülümsedim ve kendimi dışarı attım.merdiven arasında durup düşündüm.merdivenleri çıkmaya başladım.yukarısı,aşağısı kadar dolu olmasa da,kalabalıktı.biraz durdum.ve aynı sırada gözlerim tuvaletin kapısındaydı.
-"hey"dedi G.
-"hey,naber?"
-"iyi N.'yi gördün mü?"dedi.hayır dercesine kafamı salladım o sırada sanki birinin yanına gidiyormuşum gibi elimle işaret edip ortalara doğru ilerledim.o da aşağı indi.ses içimden gelen sesi bastırabilecek kadar yoğun değildi.'aşağı in.'onu dinlemedim ve dolanmaya devam ettim.tıpkı uçsuz bucaksız gibi görünen orta boyutlu bir parkta köpeğini kaybetmiş yaşlı biri gibi ordan oraya dolanarak yerleri izliyordum.bacaklarım yapış yapışmış gibi geldi,ellerim ise terli.üzerime sinen sigara kokusu beni takip ediyor,arada arkamda kalıyordu.duraksadığım anda bana yetişip'biraz yavaş,izini kaybetmekten korkuyorum'der gibi etrafımı sarıyordu.merdivenleri inmeye başladım.
..ß
kapıyı kapatıp,kilitledi.ben çoktan bahçe kapısından çıkmıştım bile.arabanın nerde olduğunu sorarcasına N.'ye baktım.eliyle sol tarafı işaret etti.koşar adımlarla soğuğu sıcakmış gibi hissederek,ellerim dışarda,arabaya yürüdüm.
"shutgun!" ön her zaman benimdi.arabaya oturunca havanın ne kadar soğuk olduğunun farkına varıp ellerimi ceplerime soktum-hiç bir zaman anında işe yarıyan bir ısıtıcı olamamışlardı.N. arabayı çalıştırdı ve bana döndü;
"oraya mı?" gözlerimle onu onayladım.çok geçmeden arabayı yakında bir yere park etti ve arabadan çıkan ilk bendim..daha kapıya yaklaşmadan içerisinin sesi kulaklarımda çınladı.'gerçekten istiyor muyum?'sanmıyordum.arkalarından yürüdüm.içeri ilk N. daldı ve arkasından da L.
içerisi,beyin bakımdan oldukça boştu.gözlerim gözlerini aradı.
..æ
tuvalete inerken içeride kimsenin olmaması için dua ediyordum.yoktu da.sevindim.aynaya baktım.son bir defa.artık aşağı inip olan biteni görmeliydim.ya da bişey olmadığını.içim rahattı,merak ediyordum..kapı açıldı ve gözlerini aynadan bana dikti.hiç kıpırdamadan bir kaç saniye birbirimize baktık.düşüncelerini okuyabiliyordum.'senden nefret etmek isterdim' hayır 'sen de nerden çıktın' bilemiyorum.tam anlamıyla anlayabildiğimi sanmıyordum.ya da hiç birşey söylemeden yanımdan geçip içeri girerdi,işerdi,çıkardı,ellerini yıkar ve kapıyı sertçe kapatırdı.gülümsedim.ardından gözlerini kaçırarak,gülüşümü görmezden geldi.
suyu açtı.
suyu kapattım.
-"burda,yukarıda olduğunu biliyordum."dedi.
-"niye geldin o halde?" cevap vermedi.bence tuvaletten çıkmak için bir boşluğu arar gibiydi.'senden nefret ediyorum' bu kadar basit olmamalı.daha biraz önce onu düşünmemiş miydim?unutmaya çalıştığımı kendime tekrarlasam da unutmuş muydum?hiç sanmıyordum.hala gözlerime bakıyordu ve muhtemelen ne düşündüğümü bulmaya çalışıyordu.
sonra bi anda yüzünü asar gibi oldu,gözlerimi ondan kaçırıp elimde tuttuğum peçeteyi çöpe atmak için eğildim.'konuşsana be!' aynı anda birbirimize döndük.şimdi gözlerimiz eskimiş aynayı bir kenara atıp direk bağlantıya geçmişti.uzun süre baktı.
..ß
herkes ordaydı ve bir terslik vardı.C.'yi gördüm ve hemen ondan uzaklaşıp,onu görmemezliğe geldim.birini arar gibi bi o yana bi bu yana gidiyordu.bir terslik vardı ve benim onu bulmam lazımdı.N. yanıma gelip;
-"ne içersin?"dedi.
-"farketmez,ben biraz gezinicem".dedim.fazla oralı olmadan arkasını dönüp bara yöneldi.müzik aklımı karıştırmaya birebirdi.karanlık olmasının iyi yönü her yüzü görmek zorunda olmamam,kötü yönü ise onu bulamamdı.C. bana yakınlaştı.çaktırmadan görüş alanıma girmeye çalışır gibi bi hali vardı-sessiz biriydi,ama yeterince uyuz sanılabilitesi yüksekti,arada konuşur ama sanki her zaman aynı şeyleri konuşur gibi gelirdi.benim yerimi alabilir miydi?almış mıydı?havalıydı-aldırmadan ve usanmadan onu görmemezliğe geldim.
yukarı çıktım.sakin,teker teker ve nefes almaya çalışarak.merdivenlerde G. ile karşılaştım;
-"oo naber?N.'yi gördün mü?"anlamsız bir şekilde şaşırmıştı.gözlerine donuk baktım.naber sorusunu cevaplamak içimden gelmiyordu.
-"aşağıda"diyip hızla merdivenleri çıkmaya başaldım.tuvaletin kapısında durdum düşündüm.zaman kaybetmemem lazımdı,onu bulmalıyım ve onu görmeliyim.isteğim sadece buydu.amacım falan da yoktu.yukarı çıktım.sağa dönüp bara doğru ilerledim.insanlar burda daha azdı.ve ses beynimi yormayı o kadar da iyi beceremiyordu.karanlık benle dalga geçercesine beni takip ediyor ve bozuk gözlerimin kullanışlılığının kalitesini düşürmeye tam destekli birer piç gibi etrafımı sarıyordu.aldırmadım.
düşünecek çok şeyim,yapıcak hiç bir şeyim yoktu.aklıma C. geldi.yine iğrendim ondan.yine beni ondan uzaklaştırışını aklıma soktum acı acı.ve gülümsedim.amma heycanlıydı herşey-onun(C.) için de benim için de-ama sevilmeye değer biri olduğunu gösterseydi onu sevebilirdim belki de.düşünemiyordum.
bir terslik vardı.tuvalete inmeye karar verdim.kalabalığı arkamda bırakıp merdivenlere yöneldim.nazikçe bastım basamaklara,tıpkı çatısı cam olan bir apartmanın üstünde yürürcesine.telaşsız ve huzur dolu.kapıyı ittim.aynada gözlerinle karşılaştım.tüm okuduğum kitapların isimleri geldi aklıma,içtiğim şeylerin kokusu,bana söylenen iyi sözlerle kötü sözler arasındaki kişi değişiklikleri yüzünden onlara aldırıp aldırmamam.o bana bakıyordu ve gözleri 'nerden çıktın?'diyordu.ama şaşkın değil gibiydi.'geldiğin yere geri dön.başka planlarım var' hayır 'seni görmek istemezdim' düşüncelerim birbirine girip,aslında birbirine girmemiş gibi gözükmeyi iyi başarıyordu.'nerden çıktın?' asıl sen nerden çıktın?seni bu kadar aydınlıkta hayal etmezdim.hayallerimi kirletmeni bu kadar da özlemedim.kitap isimleri yoktu şimdi.kokularda uçup gitmişti.ellerimin titremesini farketmesin diye aniden gözlerimi ondan çektim.hissediyordum.gülümsüyordu ama ona geri döndüğümde yüzü donuktu.acaba benim hakkımda ne düşünüyordu.gözlerim içimi dökmeye yarıyor muydu?doğru muydu?sen beni üzdün,çok da değil,ama senden nefret etmiyorum.bilemiyorum.
-"burda yukarıda olduğunu biliyordum."
-"niye geldin o halde?"dedi.cevap vermedim.sanki çıkmak ister gibiydi.aldırmadım.hala birbirimize aynadan bakıyorduk.ardından o gözlerini kaçırarak,donukluğumu görmezden geldi.eğilip elindeki peçeteyi kibarca çöpe attı.o kadar da kibar değildi.bilemiyordum,belki de düşünecek başka şeylere ihtiyacım olduğunu sanıyordum.'ne düşünüyorsun?' sormak istiyordum.hep sormak istemiştim. 'niye?' demek istedim. ama demedim.belki bişeyleri bilmektense onları sadece kendince düşünmek daha iyi olabilirdi.ama düşündüğünü biliyordum.hem de bir sürü şeyi-yine-aynı anda düşünmeye çalışıyordu.aklı benimki gibi karışıktı.neden?belli değil.aniden ona döndüm.o da bana.uzun süre isteksizce baktı.
..æ
-"konuşsana"dedim.ne diyecekti ki?ne saçma.
-"ne diyim ki?ne saçma."dedi.güldüm.hem de baya.şimdi şaşkınlıkla bana bakıyordu.biraz sinirli gibiydi.tam o sırada iki kişi içeri girdi.köşeye çekildi.ikimizde onları izliyorduk.aynaya usanmadan bakan insanlar.-ne saçma.aynadan beni izliyordu.ben de onu.acaba gider mi?ne fark eder ki.biri tuvalete girdi.diğeri de dışarı çıktı.
-"kiminlesin?"dedi.
-"D.lerleyim.bir de.."sustum.anlamıştı.C.'den nefret ettiğine dair bi mimik yapmamış olsa da ondan da nefret ettiğini biliyordum.tuvaletteki kişi aynaya bakmadan dışarı çıktı.kapıyı sertçe kapattı.kızgındı galiba.kıpırdamadım.
suyu açtım.
suyu kapattı.
biraz yakınlaştı ve saçlarımı kokladı.
-"hala aynılar." cevap vermedim.anlayamıyordum.anlatmıyordu.elinin her hangibir yerime deymesini diledim.'çok zaman oldu,neredesin?','özlemişim' yeni mi anladın? derdi.ben zaten diyemezdim.aynaya baktı.ne düşündüğünü biliyordum.gidicekti.onun gitmesini beklemektense benim gitmem daha uygun olurdu.kapıya yöneldim.yolu açtı.hiç bir tedirginlik belirtisi yoktu,sanki benim gitmemi bekler gibiydi,rahat,umursamaz.kapıyı açtım.ses aniden içeri doldu.tuvaletin açık,küçük camından dışarı taşmaya başladı.
-"gitmeliyim."dedim.cevaplamadı.
suyu açtı ve kapatmadı.
kapıyı yavaşça itip aşağı indim.merdivenler olması gerektiğinden sertti.nefret ettim.C. beni görür görmez yanıma geldi.kulağıma eğilip
-"nerdeydin?"dedi.gözlerine baktım,etrafa baktım,ellerime baktım.ellerimde sorun yoktu ama etraf boktu.dışarı atıcaktım kendimi,kapıya ilerledim.uzaktan M. bana bakıyordu.onun yanına gidiceğimi sanıp ayaklanmıştı,yanılmıştı.kapıdan çıkarken arkamı döndüm.hala bakıyordu.ve sanırım üzgündüm.'özür dilerim ama seni sevdiğimi sanmıyorum' üzüldüm.basamakları dikkatli indim.
şimdi sokağın soğuğu gözlerimi yakmaktaydı.
..ß
"konuşsana"dedi.aniden cevap verdim.ama sorusunun cevabını biliyor olduğu gözlerine yansımıştı.
-"ne diyim ki?ne saçma."dedim.bi anda gülmeye başladı.biliyordum neden güldüğünü.ben de gülmemek için zor tuttum kendimi.sinirliymişim gibi yapmaya çalıştım yüzümü.muhtemelen yapamadım da.aniden içeri iki kişi girdi.ne yaptıkları umrumda değildi.ilgilenmedim.oradan hemen çıkmalıydım.biliyordum,o da çıkmak istiyordu.bilmem kaç günümüz geçmişti.nefret ettim bazılarından.
-"kiminlesin?"dedim.
-"D.lerleyim.bir de.."sustu.e desene düzgünce 'C.yleyim'diye.yapamazdı,bilirdim.sonra tuvalet yine boşaldı,yine ikimizdik.
suyu açtı.
suyu kapattım.
aniden bi istek belirdi içimde.durduramadım kendimi.kafasına yakınlaşıp saçlarını kokladım.
-"hala aynılar."cevap vermedi.aynaya baktım.bir kaç saniye hiç bişey düşünmeden durdum.ellerime bakıyordu,kollarıma.'ne istiyorsun yahu?'bir adım attı,çekildim;kapıyı açtı.anlayamadım.giden ben olmalıydım.
-"gitmeliyim"dedi.cevaplamadım.nefret ettim kapı kolundan.
suyu açtım ve kapatmadım.kapıyı yavaşça itti.beni aynadaki diğer benle yalnız bıraktı.ne acı ve ağırdı.sevmedim kendimi.bekledim ama kıpırdamadan.zaman geçsin dedim.düşüneyim biraz.ne vardı onu burda tutan?ne vardı onun burda bekleyişinde?alt katta canını bişey sıkmıştı,belliydi.bekledim biraz.insin aşağı,geçsin C.nin yanına.görmesin ben çıkarken ordan.
..æ
nereye gidecektim?bilmiyordum.umrumda da değildi.biraz gezinir eve giderdim.onu bir daha görüceğimi de sanmıyordum.nerden çıkmıştı şimdi?yan tarafımdaki vitrinden yansıyan görüntüme baktım.sevmedim kendimi.
sevemedim yalnızlığı,uyumak istedim.
..ß
aniden çıkıp aşağı indim.hızlı hızlı.tam kapının orda-kimseye görünmeden çıkıyordum ki;M. bir anda karşımda belirdi.sadece bakıyordu.baya da yakındık.anlam veremedim,ama ilk başta.sanki başından beri beni izliyordu bu gözler.girerken,girdikten sonra,yukarı çıkarken.anladım ki bir terslik gerçekten de vardı.kim bilir o M.'ye neler yapmıştı.acıdım bi anda.gülümsedim hatta.yanından geçip dışarı çıktım.merdivenleri inerken arkama döndüm.M. hala bana bakıyordu.niye şaşkındı?sanki bu sahneyi daha önce başka birinde görmüş gibi,sanki alışık olduğu bişeye üzülerek bakıyor gibiydi.anlam veremeden yürümeye koyuldum.soğuk burnumdan içeri girdi,beynime ulaştı.acaba içeride kimin yanındaydı?ben ne yapıcaktım?düşünmeyi kesmeliydim.evde düşünmeye devam ederdim-ama şimdi olmazdı.hava soğuktu.hem neyi düşünecektim?karma karışıktı olanlar.ya da ne olmuştu ki?duraksadım.sevmedim yolları.sevemedim geceleri.unutacaktım herşeyi,
ama-yine de,güzel kızdı şu C.
..æ
anladım ki uyumak en kolayıydı.üzüldüm buna.korkuyordum,biliyordum.
ama-yine de,güzel kızdı şu C.
..*
aynı otobüse bindiler,ama æ bir önceki durakta bindiği ve sol tarafta oturup dışarıyı izlediği için sağ öne oturan ßyı görmedi-tabii ßda æyı.
æ,M. ile bir daha konuşmadı,C.de æyla.ß,æ dışında herkesi her zaman görüyordu.M. o gece æ ile ßnın aynı yere gittiklerini sandığı için ædan hep nefret etti.C. zaten ßyı hiç sevmemişti.
æ en son N. ile,ßyla ilk tanıştıkları yerde görüldü.ß ise arada bir L.ile sadece sokak aralarında.
æ,ßyı hiç unutmadı.
ß naptı bilinmez...

ardından birbirlerini görmezden geldiler.

i drink milk every day