May 28, 2009

yapamazsınız

harikulade,harikuladeydi.
göktelenden aşağı atlamak isteyen fil bile katılmıştı bu düşünceme.atlamadı ama,çünkü pazarlık iyi yapılmıştı ve fikirlerimde yüzmek onu bir an olsun yaşama sevincine boğmuştu.onu o geceden sonra bir daha hiç görmemem aniden onun öldüğü düşüncesine kapılmama neden olmuştu.bir kaç ay sonra onu göletin yanında mısır yerken gördüğümde sevinmiştim ve ona görünmemek için kuğ taklidi yapmak zorunda kalmıştım.
ama harikuladeydin,hep öyle kalmalıydın,onun için biraz uzaklaştım.
sonra kaplan vardı bir de.kükremeyi bilmezdi ama.hep kısık sesle bişeyler söylerdi kulağıma ve sesi güzeldi.saçımı toplayışımı severdi.hep izlerdi.
bir gün pamuk şeker krizi tutmuştu,üşüyordu ve ben orda olduğum halde kendini yalnız hissettiğini görebiliyordum.-kükreyemezdi.yaşlı pamuk şekerciyle evlendiği gün,filin çıktığı göktelene tırmanmıştım;sigara içmek için.o zaman da sen;
harikuladeydin.
ve bağırdım biraz,gökyüzüyle tartıştığımı sanıyordum.ama gökyüzü de güzeldi ve beni dinlemiyordu bile.
ben göktelenin üzerinde kendimle tartışıyordum;
harikuladeydi.
duman gözlerime uğramadan bulutlarla sevişiyordu,yıldızlar bana değil,birbirlerine gözkırpmaya başladığı zaman orda olmamam gerektiğini anlamıştım.
teker teker indim merdivenleri ve gölgemden hızlı olamadığımı bana fısıldayan cinlerden kaçtım sonra.
yavaştım.ve de sesi zor duyulandım.
ama sen;harikuladeydin.
bir sigara daha uzattı kırmızı yangın musluğu bana,ki bilirsin hep seksi gelmişlerdir gözüme,bir de ıslaksa.geri çevirmesi zor tekliflerde bulundu bana.
-ıslaktı.
kapısının rengi güzel olmasada,seni bana hatırlattı birazda olsa.
o harikulade olabilirdi..
'herşey bu kadar kolay olamaz'diye düşündüm.
'herşey bu kadar kolay harikulade olamaz'
haklıydım..kapısını yavaşça kapattım ve merdivenleri ikişer ikişer indim.
saçlarımın boynuma yaptığı sinir bozucu basınçtan bile sinir bozucu gözlerle boğuştuğum sokakta ilerlemek zorunda kaldım.
'zenginler her zaman zenginleri görmek ister'
evime geldim.
harikuladeydin çünkü çok uzaktın.
ve harikulade olan şeyler her zaman harikulade kalmalıydı.
(tırnaklarımla derimi kazıdım)
¨sigara izmaritlerini sayan gözlerin yorgun,nerede o eski gülüşün?¨
bkz:bakamazsınız.

i drink milk every day