March 23, 2009

mavi(beş)

-"tanışabilir miyiz?"dedi Mavi.tabii ben o sıralar onun Mavi olduğunu bilmiyordum.hava biraz sisliydi ve saçlarım sarıydı o sıralar.popom daha bi güzeldi.tam kıvamında göğüslerim vardı benim.ellerim nemden ıslak rolü yaptığı için son kibrit çöpümde boşa gitmişti.yüzümü yüzüne çevirdim,Mavi'nin.hava epey karanlıktı.bir kaç adım uzaklıktaki sokak lambası onun arkasındaydı ve bütün karamsarlıkları yüzüne bir gölge olarak yansımıştı.sokaklar boşalmış ve uyumaya çoktan hazırlanmıştı.
-"zannetmiyorum."dedim ve ve yürümeye devam ettim.hala arkamdaydı Mavi.Mavi hiç usanmadan hala arkamdan geliyordu.yavaşça kolumdan tutup beni kendine doğru çevirdi.
-"kaç sokaktır peşindeyim,bari adını öğrenseydim"dedi Mavi.saçları yağlıyıdı tıpkı benimkiler gibi ve eli hala kolumdaydı.
-"ateşin var mı?".dedim.cebinden kibriti çıkartıp,yaktı ve bana doğru uzattı.elleri titriyordu.hava da epey serin sayılırdı.sigaramı ağzıma yerleştirdim ve ilk dumanı içime hapsettim.
-"aynı yöne gidiyoruz,beraber yürüyebiliriz."dedim.Mavi şimdi gülümsüyordu.

bir kaç sokak sessizce ilerledik.beni takip ediyordu ve muhtemelen benim gidiceğim yerler onun şimdiye kadar hiç gitmediği ve gelmediği yerlerdi.eski evimin,eski sokağına geldiğimizde yavaşladım ve ona döndüm.
-"ateş için teşekkür ederim."dedim ellerini ceplerinden çıkartıp.
"ö-önemli değil."dedi ve elini uzattı.bir kaç saniye bekledikten sonra bende elimi uzattım ve elim elinin içinde kayboldu,bulunduğu durumdan çok hoşnuttu.
-"ben,ben Mavi."dedi kızık ve tereddütlü bir sesle.elimi çekip bira ilerledim ve arkamı döndüm.hala yerinden oynamamış ve gecenin ona yaptıklarını düşünür bir halde yüzüme bakıyordu buğulu buğulu.
-"marla."dedim.gülümseyip bahçe kapısının gıcırtısıyla,hala dallarda usanmadan kalabilen bir kaç tane yaprağın hışırtısının sesleri kulağımı tırmaladı.mutfağa uğramadan odama çıktım.camı açıp üzerimdekilerle yatağa daldım.yeşil kokulu odamdan eser kalmamıştı artık.uyku benimle konuşmuyordu ve benden nefret ettiği belliydi.rüyalarda beni terk etmişti zaten,aldırmadım ve gözlerimi kapattım.
sabah hala onu bıraktığım yerdeydi Mavi.üşümüşe benziyordu ve adımı çok güzel söyledi.sigarası bitmişti.

i drink milk every day